Move by MyFitness
Pagājušajā gadā, par godu MyFitness 10 gadu jubilejai, tika izdots pirmais MyFitness žurnāls – MOVE BY MYFITNESS.
Žurnālā tika apskatītas tēmas, kas gan cieši saistītas ar sportu un ikdienas fiziskām aktivitātēm, gan arī pievērsāmies tēmām, kas vairāk fokusējās uz mentālo līdzsvaru un labsajūtu. Neizpalika arī ceļojumu un motivācij-stāsti!
2019.gada ietvaros publicēsim visus žurnālā pieejamos rakstus MyFitness mājas lapas BLOGA sadaļā.
Par godu šim notikumam MyFitness BLOGA sadaļa tiek pārsaukta “MOVE” vārdā.
Turpināsim kopā kustēties, izglītoties un izklaidēties!
Zemāk lasi interviju ar MyFitness valdes priekšsēdētāju Erkki Tornu.
Lielākais izaicinājums ir normu mainīšana
MyFitness kā zīmols lielākoties cilvēku apziņā iegūlies gluži vai kas tāds, kas ir pastāvējis vienmēr. Patiesībā šī Igaunijas sporta klubu ķēde pirmoreiz durvis vēra 2008. gada 10. martā tirdzniecības centrā Viru, tātad pirms vienpadsmit gadiem. Šobrīd MyFitness ir lielākā sporta klubu ķēde Baltijas reģionā. Igaunijā vien piecās dažādās pilsētās darbojas 20 klubi. Pēdējais no tiem tika atklāts 2018. gada 23. novembrī Tartu, Annelinnas rajonā. Rīgā ir 11 klubi, un nākamajos 12 mēnešos ieplānots atvērt vēl četrus. 2018. gada 5. novembrī tika atvērts arī pirmais klubs Lietuvā, Viļņā. Baltijas valstīs MyFitness klubos ir vairāk nekā 55 000 biedru. Gada laikā sporta klubus apmeklē 3 miljoni cilvēku, kuri piedalās vairāk nekā 70 000 grupu treniņos. Ja tas nav iespaidīgi, tad es nezinu, kas ir.
Erkki Torns, MyFitness valdes priekšsēdētājs, nedaudz atskatoties pagātnē, stāsta par jauna sporta kluba izveides ideju un pēdējo desmit gadu laikā notikušajām pārmaiņām. “Tolaik tirgū bija vienīgi VIP sporta klubi vai mazākas kaktu trenažieru zāles. Mūsu ideja bija radīt premium sporta klubu par pieņemamu cenu. Vēlējāmies piedāvāt vienotu pakalpojumu jeb grupu treniņus, kvalitatīvu trenažieru zāli ar labu tehniku, kā arī lielisku servisu,” skaidro Erkki. Premium nebūt nenozīmē lepnu augstākās klases klubu. “MyFitness ir domāts visiem – nav starpības, ar ko nodarbojies. Svarīgi ir tas, kādēļ esi atnācis,” stāsta Erkki. Tā tika definēta uzņēmuma vīzija – kļūt par pieprasītāko klubu ķēdi ar labāko cenas un kvalitātes attiecību tajos tirgos, kur klubi darbojas.
MyFitness daudzējādā ziņā ir bijusi celmlauzis, reformējot sabiedrības izpratni par to, kādam vispār jābūt sporta klubam. Nozīmīgs jauninājums ienāca 2010. gadā, kad atteicāmies no dalības līgumiem gadu garumā. “Mēs nevienu nepieturam ar pakalpojumu, kuru apmeklētājs nemaz nevēlas. Toties jo lielāks spiediens mums pašiem piedāvāt arvien labāku pakalpojumu. Turklāt ar to būtiski pieaudzējām tirgu – piesaistījām sporta klubos tādus jaunus klientus, kuri citādi tos neapmeklēja,” piemetina Erkki Torns.
Otra būtiska sabiedriska pārmaiņa ir bijusi trenera amata izveide par tādu, kādu mēs to zinām šodien, kā arī individuālā trenera amata izveide. MyFitness tīklā strādā vairāk nekā 750 darbinieki, tomēr pēc Erkki teiktā vēl joprojām ir sajūta, it kā mēs būtu jaunuzņēmums. “Es nejūtu, ka mums būtu ieeļļota un iestrādāta rutīna, kas rit savā nodabā. Vienmēr esmu teicis, ka rīt būsim tieši tikpat labi, kādi bijām, šodien beidzot. Tas nozīmē, ka ikvienam komandas loceklim jābūt orientētam uz pakalpojuma piedāvāšanu. Lai uz ātras attīstības izaugsmes rēķina neciestu pakalpojums, ir bijis nepieciešams sameklēt īstos cilvēkus, kas ir sava darba fani,” viņš stāsta.
MyFitness Baltijas klubu treniņu vadītāja Eva Otasa apmācības kursus par treniņiem ir sniegusi pēdējos trīs gadus. Viņa skaidro, ka bieži vien svarīgākā treniņos nav pat izglītība veselības jomā, cik darbinieka motivācija šo darbu darīt. “Patiesībā ikviens var kļūt par, tā teikt, zvaigžņu treneri”, apstiprina Eva. Tieši treneri taču ir tie, kas nes tālāk MyFitness misiju iedvesmot, motivēt un mudināt cilvēkus uz aktīvu, veselīgāku un labāku dzīvesstilu caur regulāru kustēšanos. “Trenerim jābūt arī izklaidētājam, viņam ir jāvar piedāvāt klientam emocijas, vienlaikus savā darbā saglabājot augsto līmeni,” piemetina Eva. Apmācot trenerus, MyFitness labs partneris ir bijusi Tartu Universitātes prakses programma. Tā kā fitness Igaunijā tomēr ir salīdzinoši jauna joma, bieži vien apmācības notiek ārzemēs. Sākot no 2014. gada, esam piedalījušies arī pie apaļā galda, kurā ietvertas 15 pasaules lielākās fitnesa ķēdes no dažādiem reģioniem.
Konkurenci ar izklaides nozari atzīst arī Erkki. “Veiksmes atslēga ir skatījumā uz nākotni – kā rosināt jauniešus uz kustīgu dzīvesveidu? Lielā mērā kustēšanās lielākais konkurents ir video spēles, Wii spēļu konsoles un citi elektroniskie izklaides līdzekļi,” apstiprina Erkki. No tā izriet, ka sporta klubu būtība pēc desmit gadiem būs stipri mainījusies. Svarīgi būt inovatīvam, kādēļ MyFitness ar Evu priekšgalā arī paši izstrādā jaunas treniņu programmas. Tā uzņēmuma iekšienē tika izveidota programma MyConcept, kura ietver četrus dažādus grupu treniņus.
Kā nākamo izaicinājumu Erkki saredz vīriešu īpatsvara palielināšanu sporta klubos. “Patlaban 60 % klientu ir sievietes un 40 % – vīrieši.” Papildus tam, ka vīrieši par savu veselību varētu rūpēties vairāk, pievienoties varētu arī vecāka gadagājuma cilvēki. Mēs vēlētos, lai cilvēkos plašāk iesakņotos vajadzība domāt par savu veselību un lai sporta klubu trenētāju rindas papildinātos ar nākamajiem 10 % šejienes iedzīvotāju,” Erkki kaļ nākotnes plānus. Ambīcijas nākamajos desmit gados ir vismaz tikpat cieņu aizraujošas, cik panākumi šodien. “Ticu, ka, ņemot vērā mūsdienu tempu, nākamo desmit gadu laikā 100 klubu atvēršana ir liels, tomēr sasniedzams mērķis,” piebilst Erkki. “Vēlamies izaugt par tirgus līderiem arī Lietuvā un tāpat paplašināt savu darbību citos tirgos. Svarīgi saglabāt noteiktu mērķi uzturēt savu pakalpojumu kvalitāti – tā uz darbības pieauguma rēķina nekādi nedrīkst sarukt.”
Rakstu sagatavoja Kadri Eizenšmita